Nové kométy C/2017 E3 (PANSTARRS) a C/2017 E4 (Lovejoy) (2017)
Začiatkom marca sa na NEOCP objavili dva relatívne jasné objekty s kometárnou aktivitou. Oba sa nachádzajú na južnej oblohe a na ich follow-up astrometriu som použil diaľkovo ovládaný teleskop iTelescope T17 MPC Q62.
Kométa C/2017 E3 (PANSTARRS) je málo jasná a takou aj ostane. Ide o slabý objekt, dá sa pozorovať iba väčšími ďalekohľadmi v spojení so CCD kamerami a do konca roku sa bude pohybovať na južnej oblohe.
Oveľa zaujímavejšia je kométa C/2017 E4 (Lovejoy). Objavil ju známy lovec komét Terry Lovejoy a  prvé odhady pozorovateľov z celého sveta naznačovali, že jej jasnosť sa pohybovala v medziach 13-16 mag. V súčasnosti nájdeme kométu v súhvezdí Strelca na južnej oblohe, jej elongácia dosahuje okolo 60° a bude sa zmenšovať. Zo Strelca sa bude rýchlo presúvať na severovýchod cez Kozorožca, Vodnára a Pegasa, kde ju budeme môcť nájsť ráno nad severovýchodným obzorom. Po 4. apríli bude hľadanie kométy sťažené Mesiacom postupujúcim do splnu. Najbližšie k Zemi bude 1. apríla a jej jasnosť by mala kulminovať okolo 14. - 15. apríla. Realisti odhadujú jej maximálnu jasnosť na 11 mag., optimisti hovoria o možnosti vidieť kométu triédrom a utopický pozorovatelia hovoria o kométe pozorovateľnej voľným okom....nechajme sa prekvapiť. 19. apríla bude kométa 4° južne od známej galaxie M31. Mesiac bude vychádzať po 1:00 SEČ. 29. apríla bude kométa prechádzať medzi otvorenou hviezdokopou NGC 752 a galaxiou M33. Mesiac bude blízko novu a ak to počasie dovolí, toto zaujímavé „stretnutie“ budeme pozorovať na rannej oblohe. Deklinácia kométy začne koncom apríla klesať a pozorovacie podmienky sa zhoršia a kométa sa stratí z dosahu našich ďalekohľadov.