Takmer všetky regióny, s výnimkou tých najpriemyselnejších, sa orientujú na využitie
potenciálu cestovného ruchu. Ešte vo väčšej miere to platí pre oblasti prihraničné,
kde je intenzita ekonomickej aktivity nižšia. Tieto regióny majú však svoje prírodné
bohatstvo, históriu, kultúru. Aj v slovensko - českom prihraničnom regióne existuje
celá paleta viac či menej koordinovaných aktivít s cieľom posilniť rozvoj turistiky
a cestovného ruchu. Cieľom je poskytnúť návštevníkom nielen nevyhnutný základný servis
(kvalitné ubytovanie a stravovanie, udržované kultúrne pamiatky) ale tiež servis
informačný a orientačný. V turisticky atraktívnych oblastiach sú obdobné služby
úplne štandardné.
Hvezdárne sú špecifické subjekty cestovného ruchu, ktoré ponúkajú poznanie, kultúru
a zážitkové pobyty širokej cieľovej skupine. V súčasnej dobe je ich pozícia v oblasti
cestovného ruchu slabá. Snažia sa však pomocou niektorých aktivít svoju pozíciu
postupne zlepšovať. Predkladateľ projektu dlhodobo sleduje návštevnosť a z dát
vyplýva, že počet návštevníkov z tejto cieľovej skupiny v porovnaní s ostatnými
návštevníkmi je minimálny. Skutočný potenciál je však podstatne väčší. Problémom
sú nedostatočne dostupné a málo komplexné informácie pre potenciálnych návštevníkov,
nedostatočne zvládnutá marketingová činnosť našich organizácií.
Podľa štatistických informácií percentuálne rastie podiel návštevníkov, ktorí sú
užšie špecializovaní (napr. historické pamiatky, sakrálna architektúra, zábavný
priemysel, technické a prírodovedne zaujímavé miesta apod.). Predkladaný projekt
sa zameriava práve na posledne menovanú skupinu návštevníkov, či už pochádzajúcich
z prihraničných regiónov alebo tento región navštevujúcich.
V súčasnej dobe neexistujú žiadne kooperujúce aktivity, ktoré by prezentovali
prírodovedné a technické zaujímavosti a miesta v regiónoch Žilinského, Zlínskeho
s malým presahom (v prípade významných lokalít) do ďalších prihraničných krajov.
V súčasnosti takto komplexne spracované materiály pre marketing tematicky zameraného
cestovného ruchu chýbajú, alebo sú informácie ponúkané roztrieštene, v neúplnej
podobe.
Cieľovou skupinou sú individuálni návštevníci regiónov, rodiny, významnou skupinou
sú i organizované skupiny.
TENTO MIKROPROJEKT JE SPOLUFINANCOVANÝ EURÓPSKOU ÚNIOU, Z PROSTRIEDKOV FONDU MIKROPROJEKTOV SPRAVOVANÉHO
TRENČIANSKYM SAMOSPRÁVNYM KRAJOM
TRENČIANSKYM SAMOSPRÁVNYM KRAJOM