Kurz „Marketing cestovného ruchu“

V priestoroch Hvezdárne vo Valašskom Meziříčí sa 27.5.2010 uskutočnil kurz „Marketing v cestovnom ruchu“. Odborná lektorka s dlhoročnou praxou v oblasti cestovného ruchu a marketingu v dopoludňajšej časti poskytla základný prehľad o technikách a špecifikách marketingu so špecializáciou na prihraničnú oblasť. Program bol rozdelený do niekoľkých blokov.
    Dopoludňajší blok sa skladal z týchto častí:
  • Základy marketingu
    • Rôzne definície marketingu
    • Vízie do budúcnosti
    • Reakcie firiem v súčasnom svete
    • Kvalita marketingu
    • Marketingové plánovanie
    • Marketingová streatégia
    • Marketingový výskum
    • Marketing a informačné technológie
  • Nástroje marketingu cestovného ruchu
    • Propagačný mix – reklama, publicita, public relation, podpora predaja
    • Cena služieb
    • Programovanie a vytváranie balíčkov
    • Spolupráca medzi kultúrnymi organizáciami
    • Výhody spolupráce
  • Informačné a komunikačné technológie
  • Špecifiká marketingu cestovného ruchu
    • Návštevník a jeho voľba
    • Špecifiká služieb v cestovnom ruchu
    • Marketingový mix 8P
    • Vplyvy IKT na marketing cestovného ruchu
    • Špecifiká služieb v cestovnom ruchu
    • Návštevník a jeho voľba
    • Špecifiká produktov cestovného ruchu
  • Vybrané aplikácie cestovného ruchu
  • Nástroje marketingu cestovného ruchu
  • Výhody spolupráce
  • Technológia je prostriedkom
  • Informačné a komunikačné technológie
    Popoludňajší blok bol venovaný marketingu v praxi:
  • Vybrané aplikácie v cestovnom ruchu
  • Paretovo pravidlo
  • Propagačné materiály inštitúcií a ich náležitosti
  • Internetová prezentácia
  • Propagácia a prezentácia telefonickou formou alebo ako správne telefonovať
  • Ako pripraviť marketingový plán
  • Na čo nezabudnúť pri plánovaní a realizácii reklamnej kampane
  • Dôležitosť vyhodnotenia reklamnej kampane

Marketing cestovného ruchu
Pre 31 účastníkov kurzu bola dôležitá najmä popoludňajšia časť. Zástupcovia štyroch prihraničných hvezdární, dvoch úradov samosprávnych krajov, osvetových zariadení, múzeí, knižníc, domov kultúry, informačného centra a strednej školy cestovného ruchu si mohlo navzájom odovzdávať svoje skúsenosti z oblasti marketingu a jeho využitia pre rozvoj svojich inštitúcií. Dôležitou časťou kurzu boli aj diskusie počas krátkych prestávok v programe. Prerokovali sme ďalšie možnosti spolupráce prihraničných kultúrnych organizácií v oblasti vzdelávania, výstavníctva, odborných programov.

V Kysuckom Novom Meste 1.6.2010


RNDr. Ján Mäsiar

TENTO MIKROPROJEKT JE SPOLUFINANCOVANÝ EURÓPSKOU ÚNIOU, Z PROSTRIEDKOV FONDU MIKROPROJEKTOV SPRAVOVANÉHO
TRENČIANSKYM SAMOSPRÁVNYM KRAJOM