Kurz „Marketing cestovného ruchu“
V priestoroch Hvezdárne vo Valašskom Meziříčí sa 27.5.2010 uskutočnil kurz „Marketing v cestovnom ruchu“. Odborná lektorka s dlhoročnou praxou v oblasti cestovného ruchu a marketingu v dopoludňajšej časti poskytla základný prehľad o technikách a špecifikách marketingu so špecializáciou na prihraničnú oblasť. Program bol rozdelený do niekoľkých blokov.- Dopoludňajší blok sa skladal z týchto častí:
- Základy marketingu
- Rôzne definície marketingu
- Vízie do budúcnosti
- Reakcie firiem v súčasnom svete
- Kvalita marketingu
- Marketingové plánovanie
- Marketingová streatégia
- Marketingový výskum
- Marketing a informačné technológie
- Nástroje marketingu cestovného ruchu
- Propagačný mix – reklama, publicita, public relation, podpora predaja
- Cena služieb
- Programovanie a vytváranie balíčkov
- Spolupráca medzi kultúrnymi organizáciami
- Výhody spolupráce
- Informačné a komunikačné technológie
- Špecifiká marketingu cestovného ruchu
- Návštevník a jeho voľba
- Špecifiká služieb v cestovnom ruchu
- Marketingový mix 8P
- Vplyvy IKT na marketing cestovného ruchu
- Špecifiká služieb v cestovnom ruchu
- Návštevník a jeho voľba
- Špecifiká produktov cestovného ruchu
- Vybrané aplikácie cestovného ruchu
- Nástroje marketingu cestovného ruchu
- Výhody spolupráce
- Technológia je prostriedkom
- Informačné a komunikačné technológie
- Popoludňajší blok bol venovaný marketingu v praxi:
- Vybrané aplikácie v cestovnom ruchu
- Paretovo pravidlo
- Propagačné materiály inštitúcií a ich náležitosti
- Internetová prezentácia
- Propagácia a prezentácia telefonickou formou alebo ako správne telefonovať
- Ako pripraviť marketingový plán
- Na čo nezabudnúť pri plánovaní a realizácii reklamnej kampane
- Dôležitosť vyhodnotenia reklamnej kampane
Pre 31 účastníkov kurzu bola dôležitá najmä popoludňajšia časť. Zástupcovia
štyroch prihraničných hvezdární, dvoch úradov samosprávnych krajov, osvetových
zariadení, múzeí, knižníc, domov kultúry, informačného centra a strednej školy
cestovného ruchu si mohlo navzájom odovzdávať svoje skúsenosti z oblasti
marketingu a jeho využitia pre rozvoj svojich inštitúcií. Dôležitou časťou kurzu
boli aj diskusie počas krátkych prestávok v programe. Prerokovali sme ďalšie
možnosti spolupráce prihraničných kultúrnych organizácií v oblasti vzdelávania,
výstavníctva, odborných programov.
V Kysuckom Novom Meste 1.6.2010
RNDr. Ján Mäsiar